Thursday, March 31, 2011

Cerita Kawan 2

ok sambung balik...

mmg si Sally kn pulau kaw²  la ng kami sume..dia sering sorang²..p mana²  sorang² ..kdg²  ng sama²  geng freshie,..

pastu xtau camna tetibe dia jdk mau rapat ng kami..apa²  hal dtg dekat kami..pelik jgk..asal nk jalan jek dgn kami..mmg pelik..
dh la kami y obvious benci kt dia pulau segala macam tp tetiba dtg rapat an...

mb sbb kami y plg 'gege' lam kelas, ermm y duk wt palo lam kelas,paham idok??lau klate 'sek mege' [tp lam kelas jek la] hahaha...

perangai Sally tetibe pelik an,,asal rehat tunggu kitorang ckp awal²  nk kua mkn sama² ..selagi ktorg x kua mkn, selagi tu la dia xkua jgk n tunggu..dia tahan lapar semata²  nk berkawan ng kami..
bila pagi nk pegi skola, Sally bersiap awal²  pagi smata²  nk pergi skolah ng ktorg [kami duk asrama] so dia akan tunggu kt luar pagar asrama smpaila ktorg kua..ada masa ktorg sgt mnyampah ng Sally cuz seolah memaksa kami utk berkawan ng dia...kami ckp xmo xmo la..tp dia tetap degil..lau ptg²  nk g 'prep' dia dh siap sedia tunggu kt lua pagar, xkira lewat mana pn ktorg kua..

kdg²  kami saja kua lewat nk tengok dia still tunggu o mengalah n pergi kelas sendiri tp bila kua tgk dia masih ada duk tunggu...

asal nk pergi mana-mana jek mesti dia ada..dia akan tetap setia tunggu ktorg walau burok camna pn kami layan dia..kami perli mcm²  tp dia tetap setia jgk..dia juz ckp xpa...
kalo kami ckp xmo kua makan xda duit,.dia rela bg pinjam duit dia semata-mata nk mkn sama ng kami..
kalau kelas English plak, ktorg kn divide kelas ikut kepandaian;p so xsama la sume..tp Sally masih setia tunggu ktorng,.selagi kelas kami x abis, dia akan tunggu dkt luar...
betapa Sally sanggup wt macam² tuk berkawan....

lama-lama kami sedar, kami xleh nk wt apa da ng Sally,.
dia dh terlalu baik utk jdk seorang kawan..
sanggup buat mcm²  utk rapat ng kami..
rela tunggu kami berapa lama masa y kami ambil utk terima dia,
dia xprnah putus asa..serius ini pertama kali
aku rasa ini wt kali terakhir kut kwn muncul mcm tu skali tuk bkawan dgn aku..
at last kami berkawan baik ng Sally, [geng aku 3org + Sally jdk 4 lor]

after tu, aku dpt warning dr kawan kelas len, tp ape aku kesah..aku dh xleh elak Sally dh...
Sally dh jdk kawan ktorg,.dorang xtau camna Sally berkawan ng kami..dorang xberada ditempat kami..
selama ni kami anggap Sally gatal n perampas xbenar sama sekali..
mmg Sally femes di sekolah lama dia, ramai y suka kt dia..
tu y bila heboh ckp dia dpt masuk sekolah kami,.byk cerita buruk pasal dia..

nape aku ckp camni, sbb aku tgk ng mata kepala aku sdirik..bdk²  laki y femes kt skola aku cuba nk amik perhatian Sally, tp Sally xpun..pastu timbul kesah skandal segala...

aku dh xrapat ng geng aku kelas len.papehal aku pn kn boikot sama..hahaha..damn!

satu hari Sally tanya ktorng,.ape cerita sbenarnye shingga ktorg xmo berkawan ng dia n boikot dia masuk²  skola ag,..
then ktorg cerita kt dia stat dr A - Z..sambil gelak²  n jujur kami cerita sume kt Sally..n Sally terima ng hati y terbuka..
dia suka ckp ayat trademark dia "dagang merempat" n wat kami sayu..

begitu la cerita seorang kawan mlembutkan hati seorang kawan untuk di terima seadanya....

6 comments:

fatima said...

All mobile stuff,cool mobile games and free mobile phone downloads at http://pkmobiles123.blogspot.com

sarra said...

:|

miss3? said...

sally? wawa? hahahaha....=))

sarra said...

ooppssssss hahaahaha =))

miss3? said...

hahahaha...nsb bek nma km miss3..hakhak...:D

sarra said...

ha ah tu la.nseb bek miss3..nk dkt2 dh tu..hahahaha... ;))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...